Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 5 januari 2012

På biobesök i Hunnebo

För första gången på västkusten har jag varit på ett biobesök! Mamma följde med och Anders också, om än med viss tveksamhet. Kvällen skulle bjuda på The Stig Helmer Story och jag var taggad.

Vi kom iväg lite väl sent och resulterade i att godiset var tvunget att köpas på plats. Jag som tänker i de snåla banorna hade velat köpa sådant på en vanlig affär där det är billigare....men det är ju inte ofta vi är på bio så det gick an. Väl framme dök det första problemet upp: kassan tar inte kort utan bara kontanter. Hejja, hejja, visst var det väl så att Sverige skulle gå mot ett kontantlöst samhälle? Kanske inte ändå? Efter att ha skrapat ihop från mammas plånbok och det som fanns i bilen fick vi ihop till biljetterna och liiite godis. En dricka och popcorn som Anders längtat mest efter var dessvärre inte att tänka på.

Förutom några barnfamiljer var där vi och pensionärer som såg på filmen (pappa - du hade platsat in jättebra! :) ). Biosalongen var av en äldre modell, men fyllde sin funktion och hade rikitgt bra säten med bred plats för benen. Det brukar man inte vara bortskämd med! Och bioduken bjöd på den bästa bilden på länge. Filmen visade sig få ett gott betyg av mig, ok betyg av mamma och ett lite sämre betyg från Anders - som kanske inte var så nöjd med besöket i sin helhet.

1 kommentar:

  1. Haha, hade du förväntat dig något annat? Jag känner ingen annan som hatar bio så mycket som din blivande man. /Maria

    SvaraRadera