Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 25 januari 2012

Dagens snåljåp

Idag blev det en macka på Subway, som alltid när vi är i Torp. Det var två personer framför oss i kön, en kvinna och man. Att servera dessa en macka tog längre tid än vad en lång kö brukar göra på...... Det började med att han inte förstod sig på menysystemet. När han väl förstått sig på detta och vad allt kostade beslutades att göra två halva mackor, en åt honom själv och en åt frun. Han ville ha kebab på sin. Tyckte dock det var lite väl lite kebab och frågade vad extra kostade. 5 kronor fick han till svar. Happ. Och vad kostar bacon på? 5 kronor även det. Han beslutade sig således för bacon men blev snabbt besviken. "Jaha, fick man bara två skivor? Då hade man ju fått mer för pengarna om jag tagit extra kebab". Ost ville han ha, efter att ha kollat om det kostade extra.

Vidare till salladsbordet. Ingår allt? Ja, det gör det. Han ville ha det mesta med betoning på mycket. Stora tomatskivor lade han till beställningen. Väl framme i kassan frågade han om det ingick påfyllning om han tog ett mellanstort glas. Japp det gjorde det. Så bra, han betsällde enbart en dricka att dela på åt sig själv och frun, antagligen med tanke på att fylla på glaset. Och fyllde på gjorde han, precis innan de gick, satte på ett lock och ett sugrör och vandrade ut från Subway smuttandes på drickan.

Dagens asgarv för mig och Anders. Vilken stolle!

1 kommentar:

  1. Stackars Linolle! Jag tror att Anders har lite ideer om vad ni kan göra när ni inte har TV eller telefon, hehe. Kram Maria

    SvaraRadera