Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 7 januari 2012

Shoppingtur

Idag har jag och mamma varit i Nordby och shoppat loss. Med ett glatt humör lämnade vi hundar och Anders hemma då vi misstänkte att ingen av dem skulle uppskatta vår shoppingrunda. På mammas inhandlingslista fanns nästan bara ett måste: Klädesbutiken Cassels. I denna butik blir mamma som ett barn igen och pengarna flyger åt alla håll och kanter - givetvis spenderas dem på mycket fina och välpassande kläder! På min inhandlingslista stod: skor och byxor. Mina två hatobjekt när det gäller att handla. Jag hatar att handla skor och jag hatar att handla byxor, oftast eftersom jag har så svårt att hitta någonting jag tycker om. Alltid finns där något fel och jag blir på dåligt humör. Denna dag blev inte ett undantag.

Efter ett toabesök tillbringade vi en hel timme i mammas favoritbutik där hon hittade massor av fina kläder. Riktigt roligt! Och tur vi inte hade varesig Anders eller pappa med oss....Nästa stopp blev en skoaffär där resultatet som väntat inte blev bra - ingen sko passade utseendemässigt, praktiskt eller prismässigt. Givetvis sjönk mitt humör och jag kände hur mitt inre började koka. SÅ HIMLA TYPISKT. SKA JAG ALDRIG HITTA NÅGRA J*VLA SKOR? Halva vintern har dessutom förflutit utan vettiga vinterskor att ha till och från jobbet. GAHHHHH

För att höja humöret och blodsockret tog vi en smörgås till lunch och jag insåg att mina i-landsproblem kanske inte är så stora i det stora hela egentligen? På så sätt lyckades jag fortsätta vara en trevlig shoppingkamrat.

Lite affärer, och några timmar, senare strålade dock även jag som en sol: ett par skor, ett par jeans (efter att ha provat minst 20 stycken.....) och en liten röd korthållare (jag inte hittat "rätt hållare till rätt pris" på över ett halvår när jag insåg att jag behövde en ny förrän idag) hade jag lyckats skrapa ihop! Bättre lycka kan man inte få! Och ångesten kunde äntligen släppa!

Tänk vilken lyckad dag! Det värsta är att när shoppingtagen har rotat sig vill man köpa lite mer.....lite till....och ännu mer......


Bjuder även på en efterfrågad, men halvbra, utomhusbild på vårt nya hem! Tänka sig, om en månad bor vi där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar