Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 17 januari 2012

Pinsamma jag

10.00 skrapade jag irriterat rutorna på bilen för att åka i väg och ta ett vattenprov. Gud så hårt isen satt! Och kall blev jag om fingrarna. Nåväl, vred igång stereon och rullade ut på vägen. Skulle inte åka så långt - tur det för sikten var dålig i dimman och vägbanan hal av underkylt regn. Ingen bra dag helt enkelt.

Väl framme hälsar jag och frågar efter person X som jag ville prata lite med. Nähä, person X var på tjänsteresa och inte inne. Ok, det gjorde ingenting - kommer ju fler dagar och jag kan ju ringa- så jag tog mitt vattenprov, ropade hejdå och åkte tillbaka till kontoret. Jobbade vidare fram till lunch.

Efter lunchen blev jag själv inne på rummet som jag numera återigen delar igen med en arbetskollega. Och tänkte då passa på att ringa undan lite samtal eftersom jag ju tycker det är jobbigt att ringa om det finns fler inne i rummet (den förhatliga telefonskräcken....) Och kom på det briljanta idén att jag ringer till X och reder ut mina frågor. Sagt och gjort. Slog numret och hamnade hos den person jag träffat på under morgonen när jag tog vattenprovet. Frågade glatt efter X. Nääääää, han var ju på tjänsteresa...... Då mindes jag att jag ju fått reda på den informationen redan på morgonen...... Varför ringde jag då? PINSAMT. Fick lite fint förklara att mina tankar måste varit någon annanstans och vi skrattade lite gott åt det hela. Trots att det hela avlöpte väl kan jag inte skaka av mig känslan av att deras nästa snackis kring fikabordet kommer handla om "den glömska tjejen från kommunen". Suck! Jag ska hålla mig ifrån telefoner helt enkelt.

Jag tror jag har hamnat i flyttkoma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar