Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 15 januari 2012

Det tog bara drygt 25 år...

....att lyssna till tandläkarens råd om att använda tandtråd!

Vid varje besök hos tandläkaren har man alltid fått sig en "uppläxning" över att man inte använder tandtråd samt en visning av hur bra tandtråden är (vilket alltid har lett till en blodfylld mun = avskräckande). Herregud, det räcker väl med att borsta tänderna varje dag! Hur gjorde man förr i tiden? Jag tror vi har blivit något överdrivna när det gäller tandhygienen. Se bara på alla extra preparat: listerin, flux mm. Nä, tandborsten duger gott! Morgon och kväll.

Men så en dag kom Anders hem med Flux flourskölj. Hmf. Onödigt. Men var såklart tvungen att prova. Och jösses vad fräsch munnen började kännas mellan måltiderna! Jaja, jag kanske hade lite fel i den frågan då....

En annan dag fick jag lite köttrester mellan två tänder, som satt som berg och vägrade lossna! Och jag lovade mig själv att skaffa hem tandtråd för att använda i sådana akuta situationer. Så en dag kom jag äntligen ihåg att köpa dessa. Och med nyhetens behag var jag ju tvungen att prova dem vid tandborstningen på kvällen. Och fick en uppenbarelse! Jösses, har jag mellanrum mellan mina tänder? Det har jag aldrig sett förut! Jag som trodde tandborsten tog allt?

Som sagt, efter 25 år har jag nu börjat använda både tandtråd och Flux som komplement till tandborsten. Det går alltså att lära gamla hundar sitta.

Och blev nu påmind om att jag inte blivit kallad till tandläkaren på vääääldigt länge. Hm, måste kanske ta tag i det snart. Men inte riktigt än, för jag sköter mig ju exemplariskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar