Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 10 januari 2012

Vinterland

Imorse var här ganska så kallt, runt tre minusgrader vilket passar mig betydligt bättre än plusgrader. Det känns så mycket varmare ute när de "råa" plusgraderna försvinner.

Idag var solen även framme och alltså en perfekt dag för mig och Ayla att göra en dagsutflykt till Munkedal och Väntorps smådjursklinik. Mysigt skulle det bli med att åka puss och sen promenera i solen till veterinärbesöket - även om besöket hos veterinären i sig aldrig är roligt.

När vi kommit halvvägs till Munkedal upptäcker jag till min förtjusning att det ju låg snö överallt och lyser fint i solskenet - oj vad glad Ayla skulle bli! Och det blev hon! Väl ute ur bussen hoppade och sprang hon runt som en tok med mig på släp. I över en timme hoppade vi runt i snön (vi var ute i god tid till veterinären så vi blev inte försenade) och hon var så lycklig! Både hon och jag saknar bevisligen snön.

Hos veterinären kunde det konstateras att knölen vi hittat under helgen var en stor fettknöl.....som vi inte behövde göra någonting åt. Hennes leder kollades också igenom och hon blev ordinerad "pensionärsmedicin", som jag så fint kallar det, mot hennes leder som ju inte är helt hundra längre. Det var dock skönt att höra att hon följde den normala ålderskurvan och inte hade några expetionellt konstiga symptom som gav veterinären huvudbry. Jag får helt enkelt också börja acceptera att min älskade lilla valp har passerat pensionsstrecket. Hur främmande det än känns. Och att hon även passerat 11 årliga Divas ålderskurva, som inte har några ålderssymptom alls. Skönt det för det räcker med en skröplig tant!

Och oj så jag ångrar att kameran inte följde med under dagsutflykten! Får bjuda på en gammal vinterbild i stället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar