Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 29 december 2011

Storm

Idag blåser här en mycket irriterande storm. I morse på väg till jobbet kom den dock väl tillpass då jag inte behövde trampa på cykeln utan fick en skjuts (lite väl fort gick det dock) av vinden. För övrigt är blåsten ingenting att ha. Motvind på vägen hem så att man står stilla på cykeln, man kan inte andas när man är ute, det viner i hela huset, kanal 3,6 och MTV funkar inte eller bara delvis, Aylas handduk som hängt på vädring har försvunnit spårlöst....med mera. Till råga på allt står nu två hundar vid dörren och försöker pocka på uppmärksamheten för självklart VILL DE JU GÅ UT. Och jag hatar att vara ute! Snälla hundarna kan ni inte stå över, bara för idag? Ångesten för kvällspromenaden är total, och jag har blivit lurad att promenera själv med hundarna på Smögen, eftersom Anders ska till sjöräddningen snart. Jag får inte ens nöjet att plågas i blåsten med vetskap om att jag i alla fall inet är ensam. Nu blir jag ju ensamen. Och jag börjar förstå varför det inte finns så många hundar i Sotenäs kommun.......

I morgon får jag dock uppskattat och efterlängtat besök! Som jag har längtat och väntat!

Gott nytt år på er alla, så hörs vi av i början på ett helt nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar