Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 28 december 2011

Plötsligt händer det

En hel julhelg har hunnit passera och mer därtill utan att ni fått något livstecken från mig. Trots att jag vräkt i mig en påse lussikatter om dagen, godis och andra godsaker som hör julen till så har jag överlevt,  ni behöver inte oroa er längre!

Anledningen till min långa frånvaro är inte dålig diciplin och att jag blivit lat, utan beror på att vi har haft fullt upp den senaste 1,5 veckan och att jag därför sovit nonstop så fort tillfälle har givits. Varför då? Jo, jag kan nu avslöja att vi numera kan kalla oss för husägare!! Papperen undertecknades i går med en något darrig (och därmed en mycket fulare underskrift än normalt) hand - för det är med lite skräckblandad förtjusning jag insett vilket stort steg vi har tagit. Nu har vi ett hus vi ska förvalta och skapa ett trivsamt hem av. Hur kommer det att gå? Min första tanke är att vi inte har varsesig möbler eller gardiner att täcka upp alla rum och fönster med. Tänk att jag med min oerhörda belsutsångest kommer att måsta välja nya gardiner till en massa olika fönster!.....

Vi har gjort vår läxa väl, hoppas och tror jag i alla fall. Vi har ringt de flesta myndigheter som kan beröras vid ett husköp för att vaska fram alla möjliga detaljer att reda ut innan köpet. Lite smådetaljer har vi fått reda upp men på det stora hela var huset fläckfritt och innebär många olika möjligheter för framtiden. Ett helt perfekt litet hus! (Jag väntar dock på att bomben slår ned, inte kan väl jag med min otur klara av ett sådant stort köp problemfritt?).

Men det känns så skönt. Äntligen har vi hittat ett permanent ställe att bo på, som vi själva kan vårda och bestämma över. Nu kan vi äntligen "börja leva" ordentligt. Jag som har haft så svårt att inte veta vad framtiden ska ge, kan nu pusta ut och luta mig tillbaka. Från att för 1,5 år sedan jobba timmar uppe i Umeå mede snurriga tankar om framtiden till att nu ha fast anställning och hus nere på västkusten. Skillnaden är enorm.

Kan också meddela att hundarna kommer få en stor fin hundgård, med ingång till källaren alternatvt till gäststugan på tomten. De kommer även ha en stor altan och gräsmatta att vistas på - och förhoppningsvis trevlig grannar att tigga godis från. En bättre pension för dem kan man inte önska sig! En kissekatt kommer införskaffas så fort vi kommit tillrätta och mitt efterlängtade avkvarium har en given plats i vardagsrummet.

När går flyttlasset? Nycklarna har vi i handen den 25 januari, och efter det är det bara att ta fram dammvippan och börja flyttstäda. Munkedal, här kommer vi!

3 kommentarer:

  1. När får vi se bilder på detta fantastiska hus som lyckats snärja en Lina? /Maria

    SvaraRadera
  2. Anders kommer fixa inredningsbiten galant. Kossor och grodor överallt kan ju inte gå fel ;) Så roligt för er vännen!!

    SvaraRadera
  3. Men så roligt för er!!!! Grattis till husköpet :)

    SvaraRadera