Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 16 december 2011

En mycket sur hund

Idag var inte Aylas favoritdag direkt. Hon och Diva fick nämligens besök av en av deras hundvänner - en stor Berner Sennen hane. Och ett kort besök räckte inte utan han skulle dessutom stanna här hela dagen! När Ayla insåg detta raserades hennes värld. Dela lägenheten med en hund till? Nä, där går hennes gräns!

När jag kom hem på lunchen möttes jag av en vaktig Berner Sennenhund, en glad Diva och en förtvivlad Ayla. Förmodligen har Ayla inte kunnat vila ordentligt i sängen som hon ju är van utan har blivit "störd" i sina rutiner. Väl på promenaden var alla hundar nöjda och glada men vägen hemåt gick inte riktigt som det var tänkt. Ayla ville nämligen inte hemåt när hon insåg att sin kompis skulle följa med. Jag fick därför försöka släpa en mycket sur hund hemåt samtidigt som två andra hundar drog framåt. Väl hemma fick jag knuffa in den gula sura hunden genom dörren - för hon ville absolut inte gå in. Vilken tönt! Allt för att hon en dag får trevligt besök!

När vovvarnas kompis väl åkte hem fick jag höra av dennes husse att Ayla smitigt ut genom dörren och sprungit iväg när dörren öppnades. Hon hade därefter blivit infångad och släpad hemåt med ett lätt tag i nackskinnet eftersom hon ju inte hade något halsband på sig. Ja, ni förstår att det inte har varit Aylas favoritdag idag.

Nu är hon dock nöjd och belåten efter en promenad i regnet. Jag vet inte riktigt när jag ska berätta för henne att hennes kompis kommer i morgon också för att sällskapa under en eftermiddagspromenad? jag tror jag håller på den informationen ett tag till.....

1 kommentar:

  1. Hon hade nog önskat att det var Zelda som var där i stället, eller inte ;)

    SvaraRadera