Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 17 december 2011

En mycket glad hund

Dagen har tillbringats först på husvisning, och därefter på julmarknaden i Liseberg. En riktigt stor julmarknad med godsaker att både köpa och vinna. Kanske mer anpassad för barnfamiljer än för barnlösa par men det var ändock väldigt roligt att vara där och strosa omkring. Julstämningen infann sig dock inte riktigt eftersom det saknas snö. Konstgjord snö låg dock lite här och där och en konstgjord skidbacke och skridskobana fanns att tillgå.

Kolor, polkagrisar, godisremmar, skumtomtar....mums. En hel påse fick vi med oss hem (eller egentligen en halv eftersom Anders åt upp den andra halvan när vi promenerade omkring- han är nu sängliggandes med en ond mage) och vi hade tur i spel!

Anders vann en stor snögubbetomte och jag vann godis - tomten vanns med skicklighet och godiset med tur. Men vad gör väl det, vi gick inte därifrån lottlösa och är väl det mesta vi vunnit på bra länge!

Väl hemma blev en av hundarna obeskrivligt glad ..... eftersom snögubbetomten blev hennes tidiga julklapp. Och den sura hunden från igår har bytts ut mot en mycket glad hund! Diva provade också tomten genom att bita i luvan, men bestämde sig snabbt för att den inte var värd hennes uppmärksamhet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar