Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 6 december 2011

En helg i Stockholm

Dags att vakna till liv igen. Jag har nu försummat bloggen några dagar och tänk vad lätt det är att bli lat och fuska med uppdateringarna! Tur jag ringde en vän så jag fick mig ett litet uppvaknande.

Helgen var helt underbar och tillbringades som sagt i Stockholm. Självklart märker jag själv att jag med min vindtäta röda regnjacka och gympaskor från Coop inte passar in bland alla yllekappor och klackeskor men det är ju alltid roligt att se någonting nytt! Jag har nog dessutom retat upp halva staden med att inte förstå vilka regler som gäller i trafiken...tja jag menar ju då gåtrafiken. Att stå på vänster sida i rulltrappan är dömt att misslyckas, likaså att plötsligt stanna till och fundera vart man ska gå eller att helt enkelt gå för långsamt. Det är bara att hänga med i tempot och försöka tänka på de små detaljerna. Men oj vilken stadsbo jag blev där i slutet! Hoppade av och på spårvagnar, tunnelbana och bussar och sicksackade mellan stora folksamlingar! Jag till och med lärde mig stå på höger sida i rulltrappan så att mer stressat folk kunde passera på vänster sida.

Tillsammans med barnfamiljerna besökte vi också Aquarius för att titta på hajar och rockor. Rockorna var sötast, enligt mig då - det fanns delade meningar, eftersom de såg ut att skratta när de kom simmandes. Annars spädde detta besök bara på mina önsketankar om att skaffa akvarium..... Lustigt var det dock att se samma firrar simma runt i dessa akvarium som jag för någon vecka sedan såg live i Röda havet!

Helgen var kort och gott lyckad förutom att storstaden inte hade några vinterskor som passade åt mig. Hm. Kräsen kanske bara är förnamnet? Men i övrigt var det en mycket bra helg med underbart sällskap! Det kändes dock fel att stå i kön på flygplatsen hemåt till Göteborg och inte i kön skyltad Umeå. Lite hemlängtan kröp sig på. Men att landa på Lanvetter kändes dock bekant när man hörde flygvärdinnan hälsa oss välkomna till Göttteborrrrrrg och tackade oss resenärer med ett " ha det gött".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar