Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 29 april 2012

Varför gjorde jag så?

En underbar helg är nu till ända. Oj så mycket vi har hunnit att göra! Planterat om inomhusväxter, gått långa skogspromenader med två pigga vovvar, städat, inhandlat fiskar, inhandlat utomhusmöbler och en liten byrå till badrummet, storhandlat mat, rensat FÄRDIGT häcken (underbar känsla), badat Ayla ..... Sommarvärmen har dessutom tittat fram, likaså fästingarna....Tre stycken lösspringande äckliga varelser hittades på Ayla efter vår morgontur.

Så då kommer den stora frågan, hur i allsindar tänkte jag när jag INTE tog ledigt en klämdag? Hm. Jo, jag tänkte nog något i stil med "att det blir ju bara en dag, sen ledigt igen", och glömde hur trevligt det är med långledigt. Fy för dålig planering! Sol och värme kommer dagarna framöver också att bjuda på. Men som sagt, det är ju bara en dag.....



Vissa har inte varit så aktiva och hjälpsamma med att få hus och trädgård i ordning. Här ovan har ni bildbevis på "lata gamla tanter".

1 kommentar:

  1. Vi kanske finner en grön gräsmatta också när väl snön behagar att ge upp...

    SvaraRadera