Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 2 april 2012

Jag älskar snö!

Så underbart! Snöfallet igår medförde att ett två decimeter tjockt pluffsigt snötäcke lade sig fint längst vägar och i skogen. Stora lapphandskar har dalat ned och temperaturen ligger vid några minus - ett perfekt väder helt enkelt! Och eftersom jag inte fått någon dos av detta underbara snöväder i vinter är jag riktigt nöjd, medan alla andra här omkring suckar och gnäller över aprilvädret.

Tvingade ut hundarna, brorsan och pappa på en tur i djupsnön i morse. Underbart vackert! Helt orört pudersnö. Jag, Diva och Yulle var road, resten tyckte mest det var jobbigt.

Inser dock att hur mycket jag än tycker om en vacker vinterdag, så vill man bli av med snön framemot våren. Varför jag kan njuta så pass bra av snön i april är ju för att jag om en vecka kommer bege mig hemmåt mot våren för att plantera ute i trädgården och sola på altanen. Cykla lite, springa runt i joggingskor, tvätta vinterjackor och börja använda jeansjackan. Medan snön kommer täcka marken här ytterligare ett olidligt tag till.

Tänka sig, jag har fått det bästa av två världar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar