Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 10 april 2012

En helg i snölandet

Påskelgen har varit toppen med sol, pimpling, hundar, trevligt sällskap, badtunna, bastu, god mat och skoter. Det sistnämda, alltså skotern, var dock inte min grej. Hade det inte varit så jobbigt att åka skidor så hade jag mycket hellre valt det alternativet! Jag som är lite lättskrämd, lite farträdd och ser olyckor i allt man gör passar inte att köra eller åka skoter och sicksacka mellan träd och kullar av snö. Läskigt.

Tråkigare var det att styra färden hemåt under gårdagen, även om jag hade lite hemlängtan för första gången sen flytten till söder. Resan gick bra med två bilar, två släp, två hundar och fyra människor. Alla kom fram helskinnade men trötta.

Att stiga upp i morse och bege sig till jobbet efter denna vecka var dock ingen höjdare, speciellt inte när jag ser alla kartonger som det kliar i fingrarna att få packa upp..... Och som vanligt blir jag alltid sjuk under semestern och likaså denna gång. Med snorig näsa och dunkande huvud har jag tagit mig igenom dagen på jobbet.



Eftersom jag är kameraman finns jag inte med på så många bilder. Och de bilder jag finns med på är...hm....mindre bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar