Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 28 april 2012

Den nya soffan

Så i torsdags eftermiddag i ösregnet backade vi av vår nya soffa på altanen under tak. Därefter provade vi bära in den genom ytterdörren på alla möjliga sätt och vis, men icke att den gick att få in den vägen. Planen att ta in den genom källaringången var jättebra tills vi insåg att soffdelarna var för stora för att komma uppför trappen och in på bottenplanet.

Lätt panik utbröt. Hur sjutton får vi in soffan? Tänk vad hemskt om vi står med en nyköpt soffa som vi måste köra tillbaka oanvänd! Humöret där ute i regnet var därför inte på topp. Men så fick vi en snilleblixt när vi såg våra stora fina fönster - vi tar in soffan fönstervägen!

Så vi öppnade upp fönstren och fick med nöd och näppe äntligen in soffdelarna. Pust. Men det var värt allt slit för den passar in riktigt bra och jag är därför väldigt nöjd. Hundarna har invigt den, men har fått legat på filtar för att inte förstöra.....


2 kommentarer: