Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 13 april 2012

En hundgård till Diva

Vår lilla Diva fick sig äntligen ett stort hus med gård att vara på efter åtskilliga år i liten, trång lägenhet. Och nu ska hon få sin efterlängtade hundgård! Där kan hon spana över sina domäner, spana på rådjur, skälla på grannar...tja, allt det där som hon tycker om att göra, det som är livet för en hund som Diva. Det är vår gamla tant värd! Så vi bygger för allt vad vi hinner med så vi kan få den färdig åt henne.

Grabbarna kämpar på därute, har köpt brädor och gräver som bara den. Själv bidrar jag inte med styrka utan bjuder på min intelligens. Jag kom nämligen på den briljanta idén att lägga ogräsduken under plankorna istället för att dra dem ovanpå och "skruva" fast den som var den ursprungliga "grabbidén". Tänk att det behövs en kvinna i varje bygge! Jag kan med gott samvete luta mig tillbaka och låta dem slutföra arbetet, dock med ett vakande öga ifall mer råd och idéer behöver läggas fram.

2 kommentarer:

  1. Vad vore mannen utan kvinnan? Behöver inte ge svaret, eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser bra ut.Erik är bra på att gräva.Skall utnyttjas när han kommer hem till Holmsund.

      Radera