Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 17 april 2012

Var är vår soffa?

Tja, i helgen har det gått 6 veckor sedan vi beställde och betalade vår nya soffa. Eftersom vi i butiken blivit lovade en leveranstid på absolut max 6 veckor (som vi dessutom tyckte var oerhört lång tid för att skicka en liten soffa....) var vi tvugna att gå in till butiken för att fråga om den nu äntligen var påväg. Och fick såklart ett helt annat svar än när vi köpte soffan! 6-8 veckor är normal leveranstid och vår soffa är därför beräknad första veckan i maj (8 veckor tog det alltså....). En bubblande känsla av irritation gjorde sig genast till känna innan jag snabbt lyckades trycka ned den - jag börjar bli luttrad. För det var ju väntat. Inte värt att lähgga energin på. Så fungerar allt tydligen idag. Ett besked måste dubbelkollas flera gånger innan man vet att man fått rätt uppgift.

Och detta påminner mig dessutom att Telia ännu inte skickat räkningen där TV kostnaden är borttagen, som jag ringde om för två veckor sedan och skulle få en ny räkning omgående. Jag måste nog ringa i morgon igen och fråga vem som schabblade till det denna gång. Suck. 

Fast jag inte önskar samma "olycka" för mina medmänniskor kan jag inte låta bli att dra på smilbanden när jag hör en kollega beklaga sig över....hör och häpna.....alla dubbelsamtal som måste ringas för att "någon" i den andra änden telefonen gör fel trots enkla instruktioner! Känns skönt att jag inte är den enda med ovanstående bekymmer! Men tragiskt att det går till så. Måste fråga alla er äldre där ute, har det alltid varit så eller var det helt enkelt bättre kvalitet på servicen förr?

Nu ska jag äta en chokladkaka för att lugna mina uppstressade nerver.

1 kommentar:

  1. Du vet väl att det är vår familjs ödes lott - vi har ALLTID fått dubbel/trippelchecka allt för ingen har hittills lyckats fixa våra önskemål efter den första kontakten. För inte kan det väl vara så, huvvaligen, att det är vi som är otydliga...

    SvaraRadera