Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 25 april 2012

Äntligen ett akvarium!

Så äntligen har jag fått mig mitt akvarium! Som jag längtat! Trots att jag haft åtskilliga sådana förut i olika omgångar men som jag fått avveckla en efter en på grund av.....dålig skötsel eller någonting - alla växter och djur trillar bort eftersom. Har helt enkelt fått acceptera att jag är en dålig fiskskötare....

Men denna gång (som alltid är inställningen....) ska det lyckas! Varför då? Jo, för nu har jag det akvariumet som det fungerat bäst med, tillräckligt stort för att hålla sin egen balans och därmed bättre för djur och växter och enklast att sköta. Perfekt med andra ord!
Denna gång gör jag dessutom allting rätt, fiskarna får inte flytta in förrän om ca en vecka då balansen har upprättats. Så ni ser, det finns en god plan om att lyckas denna gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar