Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 27 april 2012

Nu har vi tagit helg

Härligt med helg igen! Kvällen ha tillbringats på Torp för att handla lite mat och lite mer saker till akvariumet, som fortfarande får stå utan fiskar tills vi är helt nöjda med inredningen.

Hundarna har lagt sig för att sova och snart bär det av samma väg för oss tvåbenta. Det tråkigaste med fredagkvällar är att man känner sig så trött, men vetskapen om att få sova precis hur länge man vill i morgon är oslagbar. Eftersom det härligaste med helg är att få sova kommer här lite onödigt vetande jag nyss fått vetskap om angående sömn.....

Har under veckan fått en förklaring till varför jag är piggare när jag stiger upp halv sex på morgonen än när jag kliver upp vid sex. Tydligen är varje sömncykel 1,5 timmar och man ska vakna i slutet av varje sådan sömncykel för att vara som piggast. Vilket innebär att vid, 1,5 h + 1,5 h + 1,5 h + 1,5 h + 1,5 h = 7,5 timmars sömn, vaknar jag betydligt piggare än efter 8 timmars sömn - där man vaknar upp mitt i sömncykeln. Jag som alltid strävat efter minst 8 timmars sömn har nu fått ändra mitt tankemönster och tro det elller ej men det fungerar riktigt bra!

Så prova det alla ni därute som är trötta fastän ni sovit många timmar!

Godnatt (om man slår på någon extra 1,5 h kan man vakna pigg efter 9 timmar också.....vilket är min plan för helgen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar