Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 22 april 2012

En jobbarhelg

Pust, så vi har jobbat på här hemma under helgen. Nu klockan 21.00 är första gången idag som jag sitter ned i soffan..... Helgens strapatser visar sig bäst i bilder så här följer ett bildspel:

 Hundarna har tränats att gå in och ut genom luckan i hundgården. Diva hittade dessutom sin korg.
 Vinbärsbuskar har planterats, en röd buske, en svartvinbär och en vit vinbäsrbuske. Har nu även stängslat in dessa som skydd mot eventuella rådjur. (Den bilden var dock mycket fulare så den vill jag inte visa....)
 Några timmar med den evigt tråkiga ogräsrensningen i häcken hann vi med också. BOOOORING. Att det dessutom dök upp en miniminifästing gjorde inte arbetet roligare.
Två äppelträd har planterats. Och vi (läs: Anders) har skottat lerjord till förbannelse. Hemska jordart.
 Ayla har legat ute hela helgen. Även i regnet nu under söndagen. Hon gillade dessutom benmjölet som träden gödslades med....
 Två längre promenader har vi hunnit med. En i solen och en i regnet denna kväll.
 Diva latade mest
Mera lat. Dessutom sov hon på den nytvättade tvätten i natt som låg på soffan, vilken nu är vääääldigt hårig.

Vad som hunnit göras här inne i huset får jag återkomma till en annan dag. Om ändå helgen vore lite längre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar