Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 15 april 2012

Dagsformen en söndag

Mitt humör och energi idag har påverkats av vädret som är mulet, mörkt och blåsigt. Sol utimellan några minuter men hjälper inte till att få upp engagemanget och orken helt och håller. Ork och ork, nog har jag legat i med städning, tvätt av vinterkläder, sortering av resterande kartonger och möbler, plantering, bakning av kaka, städning ute på gården mm, men huvudet hänger inte med lika bra utan känns som en stor grötig, tung klump - det där tillståndet jag verkligen hatar! Zombiekänslan där minsta lilla sak blir övermäktigt jobbigt, tex att resa på sig för att hämta vatten..... Dagens tillstånd ska jag inte bara skylla på vädret utan kan även bero på förkylningen som inte riktigt vill släppa utan blev lite sämre idag efter min urladdning med pyssel och stök hela dagen i går.

Nu ska jag prova lägga mig i soffan och se på lite TV, men någonting säger mig att det inte kommer vara någon längre stund. För kombinerat med min zombiekänslan ligger en liten känsla av rastlöhet i bakgrunden - vad mer kan jag hinna pyssla med så här på söndag eftermiddag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar