Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 12 april 2012

En busschaufför

Busschauffören idag utmärkte sig på ett väldigt speciellt vis. Alla har väl hört uttrycket att alla busschaufförer är sura? Men inte denna inte! Han pratade glatt med alla som steg på och utan att tänka mig för satte jag mig långt fram och fick därför "förmånen" att lyssna på allt snack. En kvinna hade strul med att läsa bussturerna på Internet, som visade fel, och hon missade därför sin ordinarie buss. Chauffören hjälpte henne att ringa för att påpeka detta fel och kvinnan fick reda på vad som gällde. Det tog därför ett tag innan vi rullade ut från Kungshamn

Plötsligt svänger chauffören in på en busshållplats, fastän ingen skulle av, och utbrister "dagens stressade samhälle, jag släpper fram lite bilar". Och där stod vi en stund innan vi i sakta mak fortsatte vår färd mot Munkedal. Snällt! Men resulterade givetvis i att vi kom fem minuter senare till busstationen i Hallinden och folket som skulle vidare till Lysekil missade sin buss precis..... Detta ringde dock chauffören för att felanmäla.

Vidare mot Munkedal. Han pratade lite Tv-spel med en kille med skum frisyr. Fick en lapp med något spännande Tv-spel uppskrivet.

Jag plingar tillsist i stoppknappen. Några minuter senare än vanligt närmade vi oss min hållplats som chauffören sakta rullade förbi. Fick påminna om att jag skulle stiga av innan bussen gjorde en tvärnit med ett glatt "hejdå du".

Tja, alla busschaufförer är inte alls sura. Att det gick lite långsamt tog han igen på sin charm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar