Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 14 april 2012

En tripp tillbaka i tiden

- Ska du verkligen ha med dig allt det här? Blev frågan från Anders i Umeå när han såg kartong på kartong radas upp för att transporteras med släp hit hem till Munkedal. Självklart ska alla kartonger med! Det är ju mina gamla minnessaker! Inga maniska samlingar av prydnadssaker och lampor....

Idag fanns tid att börja packa upp vissa av kartongerna samt placera de flesta av dem på vinden, för att bevaras som just minnen. Och vilka minnen de var! Nostalgitrippen tog flera timmar: gamla prisrosetter från ponnytravtiden med Silva, skolböcker, skolkataloger, gamla skoluppsatser och prov.  "Boken om mig" från åttonde klass var riktigt rolig att läsa igenom! Gamla berättelser som jag skrivit under ungdomsperioden när jag övade mig inför att bli författare. Aylas valptänder. Silvas unghästtand. Tja, jag har nog sparat det mesta och jag är glad att jag inte slängde kartongerna utan trots besväret tog dem med mig hit.

På tal om prydnadssaker. Mina gamla vita hästar jag haft med mig som prydnader nästan överallt åkte fram, Anders har inte upptäckt dem än.... Må vara hur plåttrigt som helst men jag älskar dem! Och plats i bokhyllan fick de ju.

Medan jag har stökat inomhus under eftermiddagen har grabbarna varit i Trollhättan. Därefter har de slitit med hundgården som nu är så gott som klar. En sektion saknas dock som måste införskaffas till veckan. Hundarna har såklart invigt den men är inte alltför imponerade. Det bästa med hela hundgården var visst hundluckan, som förvandlades till en "godislucka" som spottade ut små tuggben.

Nu sitter de där och skäller. Lysande.



1 kommentar: