Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 23 april 2012

En lyckans dag

De senaste två veckorna har varit känslomässigt jobbiga och många tankar har hunnit passera. Oro växlat med hopp, ledsamhet samtidigt som beslutsamhet om att göra det bästa av den kvarvarande tiden tillsammans.

Så besökte vi veterinären i morse för att få ett vad vi trodde ledsamt och hopplöst besked. Men plötsligt tog allt en ny vändning! Divas blodsockervärden hade sjunkit så pass mycket att hon kan klara sin nyförvärvade diabetes med en stikt diet av veterinärfoder. Den lilla lilla förändring i livmodern som eventuellt även finns och upptäcktes vid vårt olycksaliga veterinärbesök för två veckor sedan ser ut att hållas i schack med antibiotikakuren. Lite starr i ögonen har hon fått som komplikation av de tidigare förhöjda sockervärdena vilket som tur är har stannat upp nu. Detta innebar för oss alla att från att ha haft några dagar kvar att tillbringa med varandra, kan vi förhoppningsvis räkna med fram till nästa löp tillsammans!

Egentligen är problemen bara framskjutna, vi måste snart ta ett beslut oavsett, men det känns oerhört skönt att inte behöva ta det beslutet denna vecka. Nu hoppas vi på att resten av vår tid tillsammans får vara sjukdomsfri och fylld av livskvalitet. Och vi kan andas ut, för stunden.

1 kommentar:

  1. Usch så tråkigt. Jag hoppas att ni får en bra sista tid med Diva. Jag fick själv ett chockbesked när jag tog Lakrits till veterinären strax efter ni var på besök hos oss. Han hade tydligen tumörer i magen som även spritt sig till lungorna. Så vi var tvungen att ta bort honom. Så nu har vi tråkigt nog ingen katt kvar

    SvaraRadera