Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 1 maj 2012

Nu är vi själva.....

.....i några minuter till. Sen får vi besök återigen! Svärmor har varit på besök i dryga veckan och hjälpt till med lite allt möjligt. Vid middagstid idag åkte hon hemåt, medan vi satte igång att städa i ordning inför Malins ankomst. För nu ska vi gå från tvåsamhet till tresamhet - ett litet kollektiv kommer det att bli här på Krokklevsvägen när Malin flyttar in för att stanna ett tag. Roligt ska det bli och lite annorlunda förstås- nu ska vi tre personer dela på en dusch om kvällarna. Kanske kan vara läge att ordna ett bokningssystem.....?!

Värmen i helgen och framförallt idag (när vi sprungit runt i T-shirt och ätit ute på balkongen för första gången) har satt fart på växtligheten. Gräsmattan frodas och så även ogräset. Och insåg därför att vi saknar en gräsklippare och en grästrimmer! Grästrimmern inhandlades idag medan gräsklipparen får vänta någon dag tills vi vet om den vi hittade på blocket finns kvar. Jag tror Anders tyckte det var rätt skoj att köra runt med den....

Hundarna har varit ute helda dagen och......sovit......Ayla återfanns dock på eftermiddagen hos grannen nedanför, då hon osynligt lyckades försvinna i ett obevakat ögonblick. Suck.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar