Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 10 maj 2012

Äntligen lite regn

Tänk att jag faktiskt tänkt så idag, efter att de senaste dagarna ha hoppats på regn! Självklart bottnar denna längtan i att häcken och våra nyplanterade träd och buskar verkligen behövt en genomkörare - det är lite svårt att vattna hela häcken för hand med vattenkanna....

Det tråkigaste med regnet är dock att man måste ut och vistas i det. 50 meter från kommunhuset i Lysekil till bilen medförde en dyblöt Lina, från topp till tå. För ett regnoväder här nere innebär inte bara regn utan orkanvindar samtidigt. Vidare här hemma i Munkedal väntade en tripp till stallet för att plocka in en förmodligen genomblöt häst, samt en promenadtur med två hundar obrydda av vädret. För att klara uppgifterna som väntade använde jag mig för första gången i år av regnjacka, regnbyxa samt (hör och häpna) stövlar! Och plötslig bekom mig regnet ingenting och jag har vistats ute nästan hela kvällen!

Efter trippen i stallet och promenaden med hundarna gick jag en inspektionsrunda runt tomten för att se att planteringarna inte dränktes i vatten. Passade även på att skura entrémattan som någon av hundarna smart nog spytt på under natten (förmodligen Ayla för hon åt väldiga mängder gräs i gårkväll) och kunde skvätta runt som aldrig förr i och med min utstyrsel! Tyvärr rann lite såpvatten rakt ned på mina nyplanterade murgrönor nedanför altanen - så typiskt mig att inte tänka efter före.

Efter allt regn passade det med en dusch också! En härlig kväll med lite vatten alltså!

1 kommentar:

  1. Såpa är bra för växterna. En gubbe som har startat en Blomster handel här i Lycksele sa att dom blir grönare och ohyran håller sig borta.

    SvaraRadera