Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 21 maj 2012

Får man klaga?

Nä, jag tror inte jag får mycket medhåll här inte men orden måste dock fram: Idag har det varit olidligt varmt! Flämtandes har jag promenerat från bussen och hem och tvingat mig ut på en promenad med vovvarna i hettan - till badplatsen såklart så de har simmat och stojat längst stranden. Till och med hundarna gick med långsamma steg tills de fick sig ett svalkande dopp.

Bussresan hem bjöd på 30 grader eftersom busschauffören inte kunde med AC:n.....Jag var röd som en kräfta efter 50 minuter i "ugnen". Utomhus var det "bara" 25 grader och knappt så att vinden svalkade.

Nu sitter jag ute i morgonrock (grannarna får tycka vad de vill) och njuter av att solen gått i moln men att värmen stannat kvar och blivit behaglig - trots att det blåser litegrann!

Veckan kommer fortsätta i samma stil och snart sitter vi här på balkongen med en paraplydrink och bikini.

1 kommentar:

  1. Flyget är bokat. Dyker upp vid lunch imorgon!
    Sol och värme räcker väl till mig också, eller?

    SvaraRadera