Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 6 maj 2012

Trädgårdsarbetarna i Munkedal

Idag har vi, jag och Malin alltså, jobbat flitigt i trädgården. Efter att ha fått oväntat besök vid tolvsnåret där vi fick bjuda på kaffe och fika, åkte vi i full fart ned till Plantskolan för att köpa det efetrlängtade päronträdet. Och vi hann precis innan stängning, puh.

Därefter grävde Malin gropen och jag planterade ned trädet - vilket resultat, teamwork! När vi liks var igång planterade vi ut lite blommor också och planterade om några tomater. Vi var nöjda medan grannen mittemot var mer skeptisk och kom med goda råd som återkom till att det var för kallt om natten för de stackars blommorna. Vi testar, var vår egna optimistiska inställning. Mammas tips om fiberduk om natten har uppfattats och införskaffats som extra skydd för de ömtålig uteväxterna.

Häcken har fått sig en snabbrensning och det var en stor lättnad att se hur lätt det var att få bort ogräset denna gång, vår tidigare arbetsinsats har gett resultat! Lite gödsel har den fått också och jag hoppas den växter så det knakar framöver!



1 kommentar: