Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 12 maj 2012

Hårt arbete

Idag har jag jobbat stenhårt: rensat ogräs så tillvida att min högra tumme är avdomnad....Har fått "skötselråd" av Malin så det ska nog gå till sig om någon timme eller så..

Eftersom häcken blivit fin var det dags att ge sig på gräsmattan. Hur lyckas man med sin gräsmatta? Tja, maskrosorna insåg vi själva måste bort. Så det var bara att ta tag i hackan och påbörja arbetet. Från att bara tänkt ta under altanen blev hela gräsmattan tillsist attackerad, och när jag väl börjat gick det inte att sluta (mina hjälpredor tröttnade förståeligt efter någon halvtimme).

Grannarna har nog fått sig ett gott skratt när de sett mig hasa runt som en bebis som inte kan gå med hacken i högsta hugg..... Men om ni jämför bilderna - visst blev det fint! I morgon kan vi klippa gräsmattan med vetskapen om att alla energitjuvar till maskrosor är borttagna, så kan gräsmattan växa till sig i godan ro.

Nöjd.





1 kommentar:

  1. vilket underbart arbete du gjort :) synd att jag bara kunde hjälpa till i 30 minuter ;)

    SvaraRadera