Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 19 maj 2012

Projekt måla hus

Idag påbörjade vi vårt evighetsgöra med att måla huset. Inte bara hörnen eller runt fönstren ska målas utan hela huset ska få sig lite färg eftersom det enbart är grundmålat. Som sagt ett evighetsgöra.

Som tur är är pappa pensionär och mamma inlånad från Umeå för att få ta del av målningsarbetet. De kommer dock inte förrän om en månad men deras ankomst är väl planerad. Skylift till att nå de högsta ställena på huset är bokad och färgen är snart inköpt. Tidsschemat är också i ordning, om än väldigt tight. Det blir till att jobba stenhårt! Ingen semester här inte.

Men vi är inte arbetsskygga och har därför redan börjat förbereda genom att måla lite detaljer. Detaljerna vi tänkt måla idag blev större och större och plötsligt fann vi att vi målat hela farstuavdelningen klart! (ett varv alltså - ett andra varv ska målas.....). Vi var så noggranna med maskeringstejp för att inte måla utanför och skyddande mattor för att inte stänka ned altanen. Till min fasa finns trots dessa skyddsåtgärder vita tassavtryck uppför trappen. Det visade sig att den gula har lyckats få färg på tassen och trampat runt....... Det är ju deras hus också så klart att vovvarna måste få sätta sin prägel de också....!

Jag var rätt duktig på att inte söla idag och har bara lite vit färg i håret och på näsan. Bäst resultat av mig någonsin!

I morgon blir det varv två.....


                                         Före
                                         Efter
                                         Före
Samma fönster fast efter målning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar