Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 2 maj 2012

Busstjejen

Nu ska ni få höra! Jag antar ni har funderat på hur det har gått med tjejen på bussen och jag har ju inte uppdaterat om fortsättningen ännu. Men nu har det otroliga skett! Jag slipper prata på morgonen!

Eftersom jag trots tydliga, i mitt tycke, signaler om att jag inte är intresserad av att prata och vara trevlig med främmande personer på morgonen har jag nu fått tampas med denna tjej olidligt länge Otroligt att hon inte förstår signalerna jag givit ut! En morgon för någon vecka sedan blev jag dock så pass less att jag kom på en snilleblixt - jag går en helt annan väg. En omväg dock men då behöver våra vägar inte korsas. Mycket smart.

Dagen efter denna hade någonting hänt. Jag sniglade mig ut genom bussen i vanlig ordning men ser plötsligt att tjejen redan är långt fram. Underbart! Hon väntar alltså inte in mig för att dösnacka utan går helt normalt vidare. Jag kan tillochmed hålla vanlig promenadtempo utan att stöta ihop med henne! Äntligen trillade polotten ned! Underbart! Och jag kan gå den vanliga vägen varje dag.

Och så fortsätter den lyckliga sagan varje morgon....

1 kommentar: