Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 13 maj 2012

Med hammaren i högsta hugg

Anders snickarkunskaper har visat sig idag då han byggt ihop två mycket fina blomlådor åt mig! Så duktig! Jag längtar nu till i morgon när jag förhoppningsvis kan börja plantera i dem om vädret tillåter. Till och med grannarna har kikat förbi och funderat på vår byggnation.

Medan Anders har snickrat och jobbat har jag också jobbat, fast med maskrosorna. Vilket skitgöra! Dubbelt fler på den andra sidan gräsmattan och jag har inte hunnit färdigt, trots att jag suttit från 10.00 i morse till 15.00 i eftermiddags. (inkl lunchpaus såklart).

Vovvarna hittade jag sovandes i soffan i morse och så har deras dag fortsatt -sovandes, fast på gräsmattan.

En helg går fort och jag längtar till torsdag, då det blir ledigt igen!




5 kommentarer:

  1. Vart fint med lådorna, A verkar klara det bra utan mig som hjälp trots allt.

    // Lillebror

    SvaraRadera
  2. Hej. Du vet att det finns speciella redskap som inte är speciellt fyra för att snabbt och enkelt ta bort maskrosor. ;-)

    SvaraRadera
  3. Men vad ni är duktiga med allt fixande. Tummen upp för de fina pallkragarna ;)

    SvaraRadera
  4. oj, så klart Elin som skrev det där ;) Råkade visst vara inloggad på Peters konto ;)

    SvaraRadera
  5. Ojojoj. Om du får låna B-O i sommar, får jag Nisse då? Jag behöver en riktig snickare.

    SvaraRadera