Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 8 maj 2012

Vaccinationstrippen....

....började med att nästan lämna kvar Malin på gården. Vi hann ut genom grinden med bilen innan Anders skamset backade tillbaka. Vi var ju faktiskt tre stycken som ska med!

Vidare bar det av mot Uddevalla. I fjol besökte vi Lysekil för att få vår vaccinationsspruta mot TBE och som ni kanske minns stod Anders sist i kön och blev därför utan vaccindos....Denna gång gick allting bättre. Vi hittade bussen direkt utanför Ica Kvantum och insåg att det inte ens var kö! Så snabbt och lätt fyllde vi i lite blanketetr och hoppade in för att få sprutan. Som räckte till oss alla tre. Vilket flyt! Jag fick inte heller några konstiga biverkningar som stickningar i armen och sånt som annars alltid brukar dyka upp efter en vaccindos. Skönt! Nu är det tre år till nästa dos.

Eftersom allt gick så smidigt hann vi svänga förbi Torp och köpa lite jordsäckar och annat smått och gott som saknades. En chokladkaka slank med också.

Nu sitter vi inne och myser i soffan för ute nalkas ett behövande regnoväder och som alltid är det lite mysigt när regnet kommer när det är vår och sommar. Och oroa dig inte mamma: krukblommorna står skyddade under tak med en fiberduk ovanför sig. Tomaterna står inomhus. Och övriga träd och buskar är inte vattnade igår eller idag i väntan på regnet, så de drunknar inte.



1 kommentar:

  1. Härligt! Du sköter dig fint och jag tror att dina fingrar också kommer att bli gröna! Anlagen finns, helt klart.

    SvaraRadera