Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 20 maj 2012

Vovvarnas dag

6:30 stod matte med kopplen i handen och lockade på hundarna. Inget svar, inte ens en rörelse som visade på att vilja komma med ut på en morgonpromenad. Vad är det för latkorvar jag fått! Efter att ha fått hämta två sömndruckna vovvar bar det av ut i värmen på en morgontur i soldiset. Det gick inte särskilt fort men de följde i alla fall med.

Väl hemma fick de sin efterlängtade mat och därefter försvann de spårlöst. Återfann dem senare supernöja i varsin hundkorg i sovrummet där de låtsades sova när jag tittade förbi.

Vid 9.30 tiden vaknade de till och ville gå ut och sitta i linan på tomten. Strax därefter var husse och matte ute med penseln i högsta hugg. Timmarna bara flög förbi och hundarna gjorde inget väsen av sig. Diva hittade en sval plats under altanen och när Ayla var borta återfanns hon förvånande nog i bilen! Först i baksätet, därefter i förarsätet! Sovandes såklart.

Klockan 21.00 är båda äntligen inomhus efter en lång och ansträngande dag. Ena hunden har ockuperat gästsängen och den andre har vandrat upp till sovrummet. Godnatt vovvarna, i morgon kommer en ny dag: då kan ni se framemot att vila ännu lite till - kanske i soffan rentutav?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar