Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 30 november 2011

Stel arm och stendött huvud

Pust. Tredje dagen av enformigt, tankebefriat arbete på jobbet. Ett rejält massutskick som innebär samma datorklick och procedurer dag ut och dag in. Ett mycket viktigt sådant som vi lagt ned mycket tid på att göra för att få det rätt och enklast möjligt.

På min fusklapp jag skrev åt oss första dagen står det:
- ändra i sidhuvudet
- ändra i rubriken
- skriv 125 i det grå fältet
- Ändra till bilaga 1
- Ta bort en sida
- Skriv ut
- Skriv på
- Kopiera
- Posta

..... Och sedan börjar det om igen med nästa papper! Som sagt - tre hela dagar , åtta timmar om dagen och i mitt huvud snurrar nu siffror, datorklick, bilagor.......och tillslut är huvudet så trött att man bara rör i hop allting! Skrev jag ut det där? Ändrade jag verkligen bilagan? Fan.....gör om gör rätt!

Nu i morgon har vi några ynka utskick kvar och jag kommer sova väldigt gott i helgen - faktiskt redan i natt eftersom detta legat under tidspress att få klart i tid och nu ligger vi rentutav före planeringen. Skönt, för både mitt huvud och min arm är i behov av en välbehövlig vila.

Hejja hejja, vi går mot helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar