Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 8 november 2011

Resfeber

Idag råder här resfeber. Jag känner mig förvirrad. Har ingen koll på någonting och det känns som att allt måste börja styras upp lite nu. Vaccinationsomgången nummer två är tagen idag eftersom vi glömde ta den i söndags när det egentligen var tänkt....oops. Ni ser ju, noll koll har jag!

Inga kopior på resehandlingarna är tagna, reseapoteket har jag inte gått igenom och packningen är inte påbörjad. Dessutom vet jag ingenting om Egypten och har inte "hunnit" googla efter information ännu. Tidsskillnad? Pengar? Seder och bruk? Hotellet? Sjukhus? Kors, ingenting (förutom vaccinationen) är klart! Hur hinner man detta?

Detta blir dessutom första gången jag reser till ett land där jag inte kan språket. Jag kan inte ens hälsningsfraser eller enkla meningsutbyten. Hur klarar man sig då? Att alla kan engelska är kanske att vara lite väl optimistisk? Jag tror jag kommer känna mig handikappad......tur jag är duktig på att gestikulera! För en gångs skull känns det faktiskt skönt att åka på en uppstyrd charterresa - helt utelämnad blir man ju inte då.

Så en viss oro har redan, såhär en vecka innan, börjat dyka upp - precis i vanlig ordning! Men min största oro över resan är nog ändå att Anders ska nappa på något erbjudande om att sälja mig för ett antal kameler.....

1 kommentar:

  1. Så många kameler finns det inte i hela världen så att någon har råd att köpa dig så du behöver nog inte oroa dig:-)!

    SvaraRadera