Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 28 november 2011

Mardrömmar

Så börjar vi närma oss slutet av Egyptenresan. Resterande dagar utforskade vi Hurgada, shoppade, solade och badade. En av dagarna steg vi även upp klockan 6.00 en morgon för att titta på soluppgången, vilket var en mäktig upplevelse. Vi höll oundvikligt kontakten med Herr och fru Stork som beklagade sig över att de aldrig hittade Apollopärmen på hotellet. Det var ju viktigt att läsa i den för att se när bussen skulle gå till flygplatsen på måndagen. Märkligt nog fanns pärmen alltid på plats när vi behövde den.....

Shoppingturerna var jobbiga och under lördagen blev jag så less på allt vad "special price just for you" hette. Jag var helt utmattad rent psykiskt! Den natten drömde jag till och med mardrömmar om att shoppa och hamna i diskussion om priser, om sura miner, skrik och bråk. Jag vaknade inte speciellt utvilad under söndagen och längtade faktiskt hem!

Vill till min Egyptenberättelse även berätta om våra underbara städare! Två stycken killar städade åt oss varje dag och vi gjorde en vana av att ge lite extra dricks åt dem: 20 kronor vanligtvis. Dessa i sin tur blev så glada att de gjorde allt för att få rummet extra hemtrevligt - vilket ni kan se på bilderna nedan. Ju finare de gjorde desto mer i dricks fick de ju såklart: sista dagen tjänade de hela 120 kronor och var nog riktigt nöjda efter veckan med oss! Speciellt med tanke på att en vanlig månadslön för dem ligger på 500 kronor....

Måndagmorgon tog vi några sista timmar på stranden innan vi reste hemåt. Det kändes tryggt att tillsist äntligen landa på svensk mark! Egypten var ett mycket spännande land men tyvärr är mitt psyke inte stabilt nog att klara kulturen som råder där! Eller turistande gnällspikar för den delen.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar