Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 13 november 2011

Tjänat 800 kronor

Idag har min kära far tjänat 800 kronor, som annars var en solklar förlust slantar.

Så här lyder historien:

Vi åkte bilen till Ramsvik för att promenera med hundarna. Efter en härlig tur i solen åkte vi således tillbaka. Precis i en kurva stod farbror polisen och vinkade in bilar. Nervöst slängde vi ett öga till bakstätet där Ayla satt - för vi vet ju att det inte är en optimal lösning att ha hund i baksätet.

Nåväl, vi passerade poliskontrollen utan att behöva stanna och kunde pusta ut. Då slänger gubben i baksätet ur sig:
- Vilken tur att vi inte blev stoppade, för jag har inget bälte på mig!
Vad? Inget bälte! Aldrig hade vi väl kunnat gissa att pappa skulle vara den som skulle ha orsakat trassel om vi hade blivit stoppade! Motveringen till detta dumristiga påfund var att han aldrig har bälte i baksätet och dessutom nästa aldrig brukar åka i baksätet.....varken jag eller Anders förstår resonemanget -  någon annan kanske gör det? Vi kan ialla fall konstatera att han idag tjänade en slant som han annars skulle fått betala i böter! Pust.

Nu är allt packat och klart. Återstår att fika en farsdag tårta och sedan bär det av! Härligt! Hoppas nu bara att pappa inte hamnar i trubbel under veckan.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar