Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 6 november 2011

Dagen efter

Så efter att ha varit servitris på herrmiddagen Anders var bjuden på i Hjo känner jag mig bakis idag. Seg, grusiga ögon, avdomnad.....huvva, de där symptomen jag verkligen avskyr. Då undrar ni säkert hur mycket jag drack i går kväll? Tja, utan att skämmas kan jag säga att jag tog ett glas vin samt en cider. Mellan klockan 17.00 och 01.00. Anledningen till min "bakfylla" sitter dock inte i mängden alkohol utan till sömnbrist. Trots att jag sovit från 01.30 till 08.30. Problemet är att jag inte sover djupsömn om jag går och lägger mig efter 24.00 och därmed blir jag inte utvilad. Konstigt? Alla har vi väl någon defekt!

Vi gillar Hjo. Fina parker och fina promenadstråk längst efter Vättern. Stora lövträd som skiftade i alla möjliga färger och en matta av prassliga färgade löv på marken som jag och Ayla sprang runt i. Kullerstensgator lite här och där och villaområden som liknade normala bostadsområden med trädgårdar. En luten sandstrand fanns det till och med. Tjusigt! Kameran låg dock fint i skåpet här hemma så dte blev inga bilder tagna......Att efter detta skådespel komma tillbaka till Kungshamn och se på alla bryggor, stenar, berg och.....tja sten kändes faktiskt måttligt roande....

Så är det idag också Anders födelsedag! Jag började dagen med en vacker födelsedagssång (som jag tyvärr fick avrunda rätt fort....), körde sedan hem födelsedagsbarnet för att dela ut presenten, väl inslagen i grodpapper och bjöd på middag på Harrys (blev irriterad på Harrys men lämnar det därhän för att slippa bli uppretad igen). Efterrätten har vi nyss ätit här hemma: hallon med massor av grädde! Och nu återstår att pröva vinstlyckan med Bingolotto. Grattis min bästa!

1 kommentar:

  1. haha härligt :) låter som ni haft en bra dag :)

    SvaraRadera