Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 4 november 2011

Ett litet tips till alla chefer

Eftersom jag hade lite tid över nu på eftermiddagen bläddrade jag igenom tidningen Naturvetarna som envisas med att komma i brevlådan med jämna mellanrum. Inte för att jag brukar läsa den, men just idag stannade jag till vid en sida kallad "Gör rätt på jobbet".

Hm, intressant. Lite etikett och hur man hanterar mobbing dök upp på uppslaget men även en rubrik om personalfesten. Där fastnade jag för att se vilka tips som skribenten kunde ge. Och snopen blev jag!

Tips 1: Var nykter. Detta för att undvika pinsamma och tråkiga situationer som du sedan ångrar. (Det tipset kan jag köpa, man behöver inte supa sig redlös på en personalfest - finns andra tillfällen till det! Att hålla rätt låg profil är aldrig fel.)

Tips 2: Val av aktivitet. Personalfesten måste passa alla. Att ha maskerad med dyra maskeraddräkter eller ha en femkamp där delar av personalen känner sig odugliga var inga bra exempel på aktiviteter till en personalfest. Skribentens egna tips på aktivitet var....hör och häpna......baka! (BAKA? Hur tänkte skribenten här? Hon kom till och med med tipset att hyra in en bagare - så får personalen lära sig någonting också! What? Hur många hade tänkt sig personalfesten som ett utbildningstillfälle? I bakning dessutom.....)

Tidningen åker i soporna men jag fick mig i alla fall ett gott skratt. Så nu vet ni alla chefer där ute, tipset inför personalfesten: hyr in en bagare till personalfesten - det lär vara ett lyckat initiativ!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar