Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 11 november 2011

Veckans citat

Här kommer veckans två bästa citat!

Citat 1: "Hjälp, det brinner" ............sagt av mig i en sakligt lugn ton en kväll framför TV:n när ett av värmeljusen fick eget liv. Ljuset brann faktiskt och släcktes elegant när Anders kvävde elden med en intilliggande ljuslykta. Pinsamt att jag själv blev så handfallen att jag inte gjorde någonting. Detta är ett levande bevis på att man inte ska lämna värmeljus brinnande själv ens korta stunder! Även om de har ett rykte om sig att vara "säkra".

Citat 2: "Ayla har druckit alkohol"..........sagt i sömnen av Anders vilket gjorde tat jag blev klarvaken och blev tvungen att stiga upp och kontrollera att Ayla mådde bra. Vilket hon gjorde. Ingen alkoholförtäring för hennes del inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar