Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 27 november 2011

Blindstyre

Så har vi nått torsdagen och fredagen i Egyptenveckan. Eftersom hemkomsten från pyramiderna blev sen så valde vi att bara slappa på stranden under torsdagen. Ingenting nämnvärt hände förutom att Anders mamma lyckades reta upp massörerna som kom för att sälja massage. Kan ni gissa vad hon gjorde för fel? Hon köpte enbart en massage istället för att nappa på erbjudandet köp 4 betala för 3.....

Fredagen blev en snorkelutflykt för mig och Anders. Röda havet ska ju vara ett av dykarnas och snorklarnas paradis, vilket vi snart blev varsle om! Eller ja....Anders ialla fall - jag som är halvblind utan glasögon anade mig till det vackra nere under havsytan.

Vi stannade vid två stora rev. Första simturen blev kanske inte så lyckad för min del. Simfötter, snorkelutrustning, stort öppet hav, halvblind....tja det blev lite för mycket där i början för mig och jag kämpade för att hålla mig vid vattenytan. När jag började hyperventilera och halvt sjunka skickade Anders mig tillbaka till båten för att hämta en flytväst. Så blev jag alltså den enda i hela snorkelgänget som flöt runt och tittade på fiskar i en flytväst. Anders sa att han inte skämdes men jag undrar jag..... Själv var jag helnöjd!

Efter en heldag till havs blev det en tidig kväll och jag med min vanliga otur kände att en förkylning var på gång. Semester = förkylning. Under natten drömde jag att vi skaffade ett akvarium, och den idén sitter kvar - jag vill desperat ha ett akvarium!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar