Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 6 augusti 2011

Snyft

Sitter framför Tv:n och försöker tappert gömma mig bakom datorn, och kom då på den lysande idén att skriva lite i bloggen. Anledningen att jag gömmer mig bakom datorn är denna gång inte för att jag är rädd utan för att filmen är så sorglig och det är jobbigt att se.....

Har fastnat framför en film i min absoluta favoritgenre, som jag dessutom sett mååååånga gånger förut: Tristan och Isolde. Filmen närmar sig sluttampen och jag vet att en tår alltid brukar fällas då. Och hur ser det ut, att sitta och böla framför Tv:n en lördag eftermiddag?

Därav försöker jag skingra tankarna och därutimellan snabbkika lite på tv rutan för att se hur filmen fortgår...Lite godis har jag också som tröst. Och funderar lite på hur jag kunde bli så känslig av mig? herregud, det är ju bara en film?!

Uch, nu blir det katastrof i filmen. Nu ska jag gå ut med hundarna istället.

(Saknar filmkvällarna med er i Umeå - det känns alltid bättre att vara fler som snyftar!  )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar