Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 17 augusti 2011

Pappa!! Fixa posten!

Slut på pensionen nu pappa, börja jobba igen och få lite ordning på posten! Jag har tidigare bara hört att servicen på posten har blivit obefintlig, att det exempelvis inte går att köpa frimärken osv. Men idag var det första dagen jag fick erfara detta. Jag skulle nämligen köpa ett stort grönt vadderat kuvert att skicka hem Therezes jacka i (som hon glömde......). Det enda ställe jag kunde tänka mig att få köpa dessa kuvert var självklart hos posten. Men icke....Jag borde ha anat oråd redan när jag såg de begränsade öppettiderna. Eller när jag kom in till posten och trodde jag hamnat i ett fängelse....eller nåt.

Kuvert finns alltså att köpa hos Coop Konsum. Underbara Coop, där finns ju allt. Bara att göra ett nytt försök, och vilken service sen! Snabbt och enkelt fick jag mitt efterlängtade kuvert men kan inte riktigt skaka av mig den underliga känslan av att måsta gå in till en matvarubutik för att köpa kuvert..... Nåväl, allt ska väl inte alltid vara logiskt?

Om jag inte drömde där inne på posten kunde jag dock se en liten folder där det som nyhet stod "visste du att du nu kan köpa frimärken hos posten?".......

Lysande posten, lysande......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar