Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 7 augusti 2011

"Sjön är död"

Ingen fisk har vi fått trots två hela försök med kastspöet i Makrillviken. Man hör ju på namnet att makrill ska finnas i den viken, men ingen firre nappade på våra drag. Kanske beror det på att jag kastade fel och lyckades förlora, enligt Anders, det bästa draget någonsin, till havet. Oooops.

Det andra fiskeförsöket gjordes i onsdags tillsammans med en arbetskompis. Hela två timmar var vi ute på kvällskvisten tillsammans med hundarna på jakt efter morgondagens middag. Tomhänta på fisk fick vi dock bege oss hemåt men desto rikare på synintryck efter en trevlig kväll. Två trötta hundar hade vi dessutom fått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar