Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 15 augusti 2011

Kanske....

.....har jag funnit källan till den dåliga lukten som blir när lägenheten inte vädras ut under dagen. Lukten som återfinns precis vid ingången vid skostället. Och som luktar riktigt dåligt.

Jag har skyllt på toaletten, att det är något fel i badrummet. Men det lustiga är att det inte luktar dåligt där inne (om man bortser från den sura, äckliga lukten vill säga). Skorna har också varit föremål för mina anklagelser, men några skor kan ju inte ge sådan koncentrerad lukt just där, när de dessutom efter en snabb sniff inte luktar dåligt i skosulan.

Så, idag ramlade pollotten ned och jag fick en snilleblixt! I byrån som står precis innanför dörren, förvaras Ayla och Divas alla gamla koppel, selar, handdukar, rep och liknande. Sådant man kanske inte varit alltför noga med att tvätta och skölja av efter en promenad i höstregnet. Och sånt luktar ju förstås! I helgen när orken finns ska jag rensa ut byrån, slänga skitsaker och tvätta upp allt som kan tänkas bidra till den dåliga lukten.

Jag är rätt stolt över min upptäckt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar