Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 20 augusti 2011

Husvisning

Att ha två miljö- och hälsoskyddsinspektörer på plats när det är husvisning kan inte vara en mäklares dröm direkt. Inspektörer över huvudtaget har väl ett rykte om sig att vara petnoga och frågvisa. Jag och Anders är inte annorlunda i den frågan!

Klockan 10 rullade vi in på gårdsplanen och såg att det redan var två till intressenter på plats. Vi välkomnades på plats och lite allmänna frågor om var vi nu bodde och jobbade med kom upp. Anders skötte snacket och jag bara inflikade lite information här och där.

Hur som promenerade vi runt på tomten, upptäckte en del roliga grejer som mäklaren inte hade uppmärksammat! Därefter inspekterade vi huset, på samma sätt som jag inspekterar skolor, vandrarhem och campinganläggningar. Med andra ord var mina ögon klistrade längst golvlister och tak (jag minns inte ens vilken färg på tapeterna som rummen hade...). En del mindre önskade upptäckter framkom. Krypgrunden promenerade/kröp vi också runt i med nitiska ögon och ett hårt slutomdömme.

Resultatet blev inte vad vi hoppats på men lite som vi ändå hade förväntat oss med den bakgrundinformation vi hade. För mycket att göra helt enkelt.

Besöket avslutades därmed med en detaljstudie av trekammarbrunnen, även denna med tveksamt resultat....

Kort och gott fick vi lära oss mycket av dagens besök, både om hus och bilar (eftersom Anders var nyfiken på mäklarens bil)! Men vi sitter ändock kvar i lägenheten utan hus. Jakten går vidare.

1 kommentar:

  1. Ni två är bokade när jag ska börja gå på visning på hus. Jag lär kolla alldeles för mycket på tapeternas färg ;)

    SvaraRadera