Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 10 augusti 2011

En tur i svampskogen....

.....resulterade i hela tio små kantareller! Mums, undrar om vi ska göra svampsoppa och frysa in?.... Nåväl, hundarna och vi hade en trevlig tur i skogen, vi hamnade inte vilse och fick dessutom med oss lite blåbär och några fästingar med oss hem! En lyckad kvällstur med andra ord. Jag är lika trött som hundarna och ser blåbär och kantareller framför ögonen som fort jag blundar. Undrar vad jag kommer drömma om i natt?

Inser också att jag är alldeles blå om händerna, vilket inte går bort och kommer sitta i veckan ut. Pinsamt att gå till jobbet med blåa händer.....

1 kommentar:

  1. nej vad lite ni hittade, men tur att jag kunde väga upp eran svamp plockning med ca 5 liter ;) men kom ihåg att du kommer att hitta svamp bara du går längre än alla andra;)

    SvaraRadera