Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 19 augusti 2011

Lättnad

Oj vilken lättnad. Äntligen helg! Känns helt underbart och jag sitter nu, nyligen hemkommen, i soffan och bara ler. Trots att regnet vräker ned och trots att jag vet att jag måste ut med hundarna inom den närmaste halvtimmen. Tänk att vetskapen om att man är ledig några dagar kan påverka humöret så mycket!?

Veckorna flyger fram och idag om exakt två veckor är vi snart "hemma" i Umeå. Jag har beställt  en god cheescake som välkomstfika och hoppas att beställningen är registrerad....Nedräkningen är igång men den har dessutom dragit med sig en extrem hemlängtan.

Nu ser regnet ut att ha avtagit lite, så då ska jag snabbt ut och gå skogsrundan med hundarna. Så slipper jag ha dem tjatandes vid soffkanten hela eftermiddagen.


2 kommentarer:

  1. Din önskan är registrerad!

    Vi, Erik och jag har alldeles nyss varit ute en timme med Albertina, spegelblankt och 19 grader varmt. Helt underbart!

    Nu får du väl ännu mer hemlängtan!

    Två veckor går fort, vi räknar ner!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är inte bara du som längtar. Kom hem NU!! :)

    SvaraRadera