Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 2 augusti 2012

Hemkommen

Två underbara, men slitsamma, dagar har vi haft. Oj så mycket att se och göra. Som vanligt räcker inte tiden till allt som man vill, men jag tycker vi fick ihop det riktigt bra. Tack vare två felkörningar i Danmark hittade vi också två underbara, sevärda platser som vi annars hade missat - ett bevis på att misstag leder till goda ting!

Lite trötta är vi nu så kvällen kommer avslutas tidigt för vår del.

Milslånga stränder och "Grenen" där de två haven Skagerrak och Kattegatt möts. Häftigt att se och jag fick dessutom se vilda sälar på nära håll. Äntligen. Tänk att man ska behöva åka till Danmark för att det ska ske....


 En av felkörningarna ledde oss till en, tydligen, populär strand där man får ta med sig bilen ned till stranden. Perfekt....all packning har man i närheten.....Saltstänk och fastkörningar? Äch.
 Felkörning nummer två ledde oss till ett stort "Ökenområde" att strosa runt i. Pust, det är jobbigt att gå i sand. Upp och ned.
 Helt annorlunda byggstil har Danmark och efter att ha cirkulerat i bilen runt i Fredrikshamn någon timme innan båten tog oss till Sverige igen så hann vi se en hel del konstruktioner. Trähus finns inte att hitta.
 Anders smög iväg för att sno lite pannkaka från barnens frukostbuffe på båten. Men den var ju till för barn så helt fel tycker jag ändock inte det var!

Efter att ha släpat ut mig från Universeum fick Anders inte bara en, utan två, efterlängtade öl vid en av Göteborgs alla pubar. Jag drack vatten och blev utnämnd till chaufför.
 På med turistrocken och ut för att åka "Paddan" runt kanalerna och i hamnen hann vi också med under dagen. Bland engelskmän och tyskar satt vi därför i kanalbåten i en timme för att lyssna till lite Göteborg historia. Och intressant var det! Nu kan vi allt om staden.
Under en av broarna vi åkte inunder.

Kort sagt. Det är underbart att resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar